تأکید استاندار خراسان‌رضوی بر نقش‌آفرینی دانش‌آموزان در عرصه انتخابات پیش رو ۶۵۰ هزار مترمربع از معابر شهر مشهد از ابتدای سال آسفالت شده است رئیس بازرسی انتخابات خراسان‌رضوی: کارکنان دولت در ساعات اداری حق انجام فعالیت‌های انتخاباتی را ندارند حمله پهپادی مقاومت عراق به ایلات پس از عملیات مشترک با ارتش یمن برنامه تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ در صداوسیما (۳ تیر ۱۴۰۳) ۸ تیرماه، فرصتی مهم برای میثاق با شهید رئیسی شهادت ۳۵۰ معلم و هشت هزار دانش آموز در غزه رئیس سابق شاباک: خطراتی حیاتی اسرائیل را تهدید می‌کند رسانه رژیم صهیونیستی: مذاکرات با حماس به بن‌بست رسیده است تظاهرات گسترده صهیونیست‌ها علیه نتانیاهو (۲ تیر ۱۴۰۳) حمله موشکی به شمال فلسطین اشغالی (۲ تیر ۱۴۰۳) دومین مستند انتخاباتی علیرضا زاکانی منتشر شد + فیلم از ستاد‌های انتخاباتی نامزد‌های ریاست جمهوری در مشهد چه خبر؟ + فیلم (۲ تیر ۱۴۰۳) دومین مستند انتخاباتی پورمحمدی منتشر شد + فیلم قاضی‌زاده‌هاشمی: خانه‌داری باید شغل درنظرگرفته شود توقف پخش مستند تبلیغاتی زاکانی حمله مقاومت اسلامی عراق به پایگاه اشغالگران آمریکایی (۲ تیر ۱۴۰۳) ۲۲ متخلف انتخاباتی در فضای مجازی شناسایی شدند (۲ تیرماه ۱۴۰۳) بازدید معاونین سیاسی و امنیتی استاندار خراسان رضوی از ستادهای انتخاباتی استان در مشهد جلیلی: باید تبعیض‌ها را کنار بگذاریم+ فیلم
سرخط خبرها

معاون وزیر دفاع: ساخت هواپیمای مسافربری در دستور کار است| پرواز بال‌گشایی هواپیمای سیمرغ موفقیت‌آمیز بود

  • کد خبر: ۱۶۷۲۴۲
  • ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹
معاون وزیر دفاع: ساخت هواپیمای مسافربری در دستور کار است| پرواز بال‌گشایی هواپیمای سیمرغ موفقیت‌آمیز بود
مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع گفت: در جمهوری اسلامی ایران برنامه ساخت هواپیمای مسافربری و به موازات آن ساخت هواپیمای ترابری سیمرغ در دستور کار است.

به گزارش شهرآرانیوز، امیر افشین خواجه‌فرد مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح اظهار داشت: پرواز بال‌گشایی هواپیمای سیمرغ بعد از خارج شدن هواپیما از کارخانه در سال پیش و انجام تست‌های استاندارد زمینی انجام شد.

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با بیان اینکه این پرواز موفقیت‌آمیز بود، افزود: پس از انجام پرواز هواپیمای سیمرغ اطلاعات توسط گروه پروازی و تیم فنی رصد پرواز بازخوانی شد که به حمدالله تأییدکننده موفقیت این پرواز بود.

امیر خواجه‌فرد با اشاره به مدت ۲۰ دقیقه‌ای پرواز بال‌گشایی هواپیمای سیمرغ اظهار داشت: این پرواز شامل استاندار‌هایی همانند نبستن ارابه فرود هواپیما و سرعت و ارتفاع مشخص است که با موفقیت پشت سر گذاشته شد. در ایران برنامه ساخت هواپیمای مسافربری و به موازات آن ساخت هواپیمای ترابری سیمرغ در دستور کار است.

وی ادامه داد: در این طرح به دنبال یک هواپیمای ترابری سبک بودیم که حدود هشت سال مراحل طراحی، تولید و انجام تست‌های آن به طول انجامید و بعد از تست بال‌گشایی باید با همکاری سازمان سازمان هواپیمایی کشوری به‌دنبال گرفتن صلاحیت پروازی این هواپیما باشیم.

امیر خواجه‌فرد با بیان اینکه براساس مطالعات راهبردی، ایران به ۱۰۰ تا ۱۵۰ عدد هواپیمای ترابری نیاز دارد، عنوان کرد: ساخت دومین فروند از این هواپیما در دستور کار است که پیشرفت ۳۰ تا ۳۵ درصدی داشته است.

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع درباره کاربری این هواپیما، گفت: این هواپیما می‌تواند ۵۲ سرباز یا ۳۲ چتر باز را حمل کند و یا با ۲۴ تخت به‌عنوان آمبولانس هوایی استفاده شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->